Emirates Airlines 01 apr.-08 apr.
5.789 DKK /person
Emirates Airlines 20 mar.-27 mar.
8.311 DKK /person
Emirates Airlines 26 mar.-02 apr.
9.521 DKK /person
Emirates Airlines 25 mar.-01 apr.
10.061 DKK /person
Emirates Airlines 22 mar.-29 mar.
18.367 DKK /person
Emirates Airlines 24 mar.-31 mar.
21.469 DKK /person
pdf print

Rejsebetingelser


 

Vilkår


Disse generelle vilkår og betingelser ("V&B") gælder mellem dig ("Dig” eller ”Kunden”) og Den Danske Rejsegreuppe, ("Vi" eller "Os"), booking-portalens operatør www.travelstart.dk (herefter benævnt ”Portalen”). Vi skal bede dig om at læse disse V&B grundigt før brug af Portalen. Du accepterer disse V&B, når du bruger Portalen. Hvis du ikke accepterer disse V&B, beder vi om, at du undlader at bruge Portalen og forlader websitet.

Du skal være fyldt mindst 18 år og handle i din rolle som privat forbruger for at foretage en booking på Portalen. En privat forbruger er, i modsætning til en virksomhed, en fysisk person, der indgår en lovlig transaktion, der hovedsageligt ligger uden for dennes kommercielle aktiviteter og/eller aktiviteter som selvstændig erhvervsdrivende.

Operatøren af Portalen og din kontraktuelle partner for brugen af Portalen er:

Den Danske Rejsegruppe. (Travelstart)
Postboks 3004
7007 Fredericia

E-mail: customerservice@Travelstart.support
Telefon: +45 32 46 30 40

V&B er fastlagt som følger:

Indhold

Innehållsförteckning

  1. SERVICEOMFANG
  2. BOOKINGPROCES OG KONTAKTINFORMATION
  3. FORMIDLING AF FLY
  4. FORMIDLING AF HOTELBESTILLINGER
  5. FORMIDLING AF BILLEJE
  6. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR FORMIDLING AF BESTILLINGER AF FLERE SERVICES
  7. INFORMATION OM PAS, VISUM OG HELBREDSBESTEMMELSER
  8. VORES EGNE SERVICES
  9. GEBYRER OG BETALING
  10. REKLAMATIONER
  11. KUNDERETTIGHEDER, DER ER TILLAGT I HENHOLD TIL EUROPA-PARLAMENTS FORORDNING
  12. ANSVAR
  13. GÆLDENDE LOVGIVNING OG KONFLIKTLØSNINGER
  14. DATABESKYTTELSE
  15. INDSTILLINGER FOR PORTALRANGERING OG SORTERING

BILAG 1 – GEBYRER FOR ADMINISTRATIV ASSISTANCE 

  1. SERVICEOMFANG
    1. Formidling af rejseservices
      1. Vedrørende de fly-, hotel-, forsikrings-, tog- og biludlejningstjenester, der tilbydes på Portalen (samlet omtalt som "rejsetjenester"), leverer vi udelukkende rejseformidlingstjenester, hvorigennem vi kun fungerer som formidler mellem dig og en tjenesteudbyder (vores rejseformidlingstjenester omtales som "formidlingstjenester"). Til dette formål er vores rolle og forpligtelser begrænset til at formidle rejsetjenester, som vil blive leveret af tredjeparter som f.eks. flyselskaber, rejsearrangører, hoteller, forsikringsselskaber, biludlejningsfirmaer eller andre tjenesteudbydere (herefter i hvert enkelt tilfælde "tjenesteudbyder” eller ”flyselskab”, hvor det specifikt er relevant).
      2. Derfor træder aftalen om Rejseservices (f.eks. transportaftale, forsikringsaftale, lejeaftale) i kraft direkte mellem Dig og den relevante Serviceudbyder. Vi er ikke medsælger af Rejseservices, og Vi er ikke en part i aftaleforholdet mellem Dig og din Serviceudbyder.
      3. Ved at bruge Portalen til at købe rejsetjenester giver du os tilladelse til at deltage i formidlingstjenester og agere med den eller de tilsvarende tjenesteudbydere på dine vegne, herunder formidling af betalingen for disse rejsetjenester, for at sikre, at transaktionen mellem dig og tjenesteudbyderen/tjenesteudbyderne udføres.
      4. Ansvaret for den faktiske levering af de pågældende Rejseservices, der er formidlet via Portalen, bæres udelukkende af den relevante Serviceudbyder. I vores rolle som mellemled, påtager Vi os intet ansvar for de Serviceydelser, der varetages af Serviceudbyderne, og Vi fremsætter ingen bemærkninger eller garantier (hverken direkte eller indirekte) angående egnethed eller garantier for de Rejseservices, der formidles på Portalen. Serviceudbyderen er den ansvarlige modtager af ethvert krav, du måtte have i forbindelse med levering eller manglende levering af Rejseservices.
      5. Skulle du have mulighed for at bede om særlige ønsker, når du bestiller Rejseservices (som f.eks. særlige måltider, faciliteter for handicappede eller børnesæder), sender Vi din anmodning videre til den relevante Serviceudbyder. Vi tager dog intet ansvar for, om Serviceudbyderen kan opfylde sådanne ønsker.
    2. Vores egne services Ud over vores formidlingstjenester som anført i afsnit 1.1 ovenfor er der også yderligere tjenester (ud over rejsetjenester) tilgængelige via Portalen, som vi selv er ansvarlige for at levere. For sådanne yderligere tjenester indgår du et direkte kontraktforhold med os. I hvert tilfælde informerer vi dig tydeligt, om og i hvilket omfang vi tilbyder vores egne tjenester i stedet for kun at formidle tredjepartstjenester. Vores egen portefølje af tjenester kan variere over tid. Nogle af vores egne tjenester er beskrevet i afsnit 8. I forhold til yderligere tjenester, der ikke er angivet i disse vilkår og betingelser, får du en detaljeret beskrivelse af sådanne yderligere tjenester samt oplysninger om vores gebyrer og supplerende vilkår og betingelser for booking og brug i løbet af bookingprocessen.
    3. Gældende kontraktuelle betingelser
      1. Disse vilkår og betingelser dækker formidlingstjenesterne i henhold til afsnit 1.1 samt vores egne tjenester i henhold til afsnit 1.2.
      2. Med hensyn til rejsetjenesteaftalen mellem dig og en tjenesteudbyder (som vi under ingen omstændigheder er part i), vil vilkårene og betingelserne for den relevante tjenesteudbyder gælde ("Vilkår for tjenesteudbyder"). Sådanne vilkår for tjenesteudbydere vil blive gjort tilgængelige for dig af os og/eller tjenesteudbyderen under bookingprocessen eller på anden måde være tilgængelige via eller anmodet af dig direkte fra tjenesteudbyderen. Da vilkårene for tjenesteudbyderen kan omfatte bestemmelser vedrørende ansvar, annullering, ændringer af bookinger og refusioner (hvis tilgængelige) og andre begrænsninger, rådes du til at læse disse vilkår omhyggeligt.
  2. BOOKINGPROCES OG KONTAKTINFORMATION
    1. Under bookingprocessen får du de tekniske faciliteter, der er nødvendige til at registrere fejl og til at rette dem, før du sender din bookinganmodning. Vi beder dig om at kontrollere alle data for nøjagtighed, før du afslutter din bookinganmodning. Efterfølgende anmodninger om ændring kan medføre betydelige ekstraomkostninger.
    2. Vi kan få brug for at kontakte Dig, f.eks. i tilfælde af efterfølgende ændringer i de købte Rejseservices. Du bedes sende nøjagtig kontaktinformation, som dit telefonnummer og e-mailadresse. Du skal løbende kontrollere, om du har modtaget en meddelelse fra Os.

      Det er også dit ansvar at sikre, at du kan modtage vores meddelelser. Vi er ikke ansvarlige, hvis du ikke modtager en meddelelse fra Os, på grund af omstændigheder, der i rimeligt omfang er uden for vores kontrol, herunder, men ikke begrænset til følgende: (i) du har angivet en forkert e-mailadresse; (ii) dine e-mailindstillinger tillader ikke modtagelse af vores mail; eller (iii) dine e-mailindstillinger behandler vores e-mail som spam.
  3. FORMIDLING AF FLY
    1. Indgåelse af aftale og prisændringer
      1. Når du har indsendt din bookinganmodning, bekræfter vi modtagelsen af din anmodning via e-mail. Det er i dette øjeblik, formidlingskontrakten mellem dig og os opstår. Hvis du ikke modtager en sådan bekræftelse senest en time efter at have gennemført din bookinganmodning, og ingen af vores operatører har kontaktet dig via e-mail eller telefon for at angive, at der er problemer, bedes du kontakte os via telefon eller chat for bekræftelse.
      2. Så snart dine ønskede billetter er udstedt, modtager du en bekræftelsesmail med et billetnummer. Det er på det tidspunkt, at en bindende aftale mellem Dig og det/de relevante luftfartselskab(er) er blevet indgået.
      3. Priserne for flyrejsen samt information om plads indsættes direkte af det pågældende flyselskab i Portalen. Hvis flyselskabet har ændringer, som ligger uden for vores kontrol (f.eks. ændringer i pris, pladstilgængelighed eller andet), og som sker, efter at bookinganmodningen er blevet sendt, men inden aftalen med flyselskabet er blevet bindende (som anført i punkt 3.1.2 ovenfor), træder aftalen ikke i kraft, og din betaling refunderes i sin helhed. Vi kontakter dig muligvis og giver dig mulighed for at godkende den ændrede pris inden for normal åbningstid, dog senest 24 timer efter, at vi har fået kendskab til prisændringen, eller første ugedag efter en sådan 24-timers periode.
    2. Information om booking og transportbetingelser
      1. Vedrørende de tilbudte flyafgange på Portalen, handler Vi udelukkende i vores egenskab af mellemled. Aftalen om levering af flyafgangen træder i kraft direkte mellem Dig og det relevante flyselskab, og Vi accepterer ikke noget aftalemæssigt ansvar i forbindelse med levering eller manglende levering af din flyafgang. Det luftfartselskab, der flyver, er eneansvarlig for levering/manglende levering af din flyafgang.
      2. Før du afslutter bookingen, bliver vilkår og betingelser fra den/de relevante luftfartselskab(er) stillet til rådighed for Dig.
      3. Når vi formidler rejsetjenester ydet af flyselskaber, er vi ikke garanteret adgang til flyselskabets bookingsystem. Hvis dette er tilfældet, kan vi handle på dine vegne ved indgåelse af kontrakten mellem dig og flyselskabet. Vi beder dig muligvis også om at kontakte det relevante flyselskab direkte vedrørende spørgsmål om bookinger, ændringer eller annullering af din booking. Hvis du har købt vores tjeneste med Fleksibel billet (se afsnit 8), skal alle genbestillingsanmodninger dog foretages via vores kundeservice som beskrevet i afsnit 8.1.4. Du modtager muligvis to bookingbekræftelser – en fra os og en fra det pågældende flyselskab. Hvis du har modtaget to bookingbekræftelser, bedes du bruge bookingbekræftelsen fra flyselskabet til check-in.
      4. Ved hjælp af en generel oversigt nedenfor giver Vi information om betingelser vedrørende booking og transport, typisk anvendt af luftfartselskaber eller mindst på en tilsvarende måde. Alle afvigende bestemmelser fra det relevante luftfartselskabs side har dog forrang over den generelle information i dette Afsnit 3.2.4. Kontroller derfor i hvert enkelt tilfælde de gældende vilkår og betingelser fra det relevante luftfartselskab før booking.
        • Flytider/check in
          Alle flytider angives i lokaltid. Ankomster næste dag er markeret med "+1" på tidsplanen. De angivne flytider er foreløbige og kan ændres med kort varsel, efter billetten er udstedt; eksempelvis på grund af begrænsninger fra flyvelederne, vejret eller luftfartselskabets funktionelle begrænsninger. Hold dig ajour med de aktuelle tider i god tid før flyafgangen.

          Overhold venligst de tider for check-in, der er fastlagt af luftfartselskabet. Luftfartselskaberne har ret til at afslå boarding, hvis du kommer for sent til check-in. Bemærk venligst, at nogle luftfartselskaber anbefaler check-in via deres eget website, da de kan opkræve et check-in gebyr, når du checker ind manuelt i lufthavnen.
        • Kombination af individuelle billetter
          En kombination af to separate enkeltbilletter, i stedet for en returbillet, er tydeligt markeret som sådan i bookingprocessen. Billetterne behandles uafhængigt af hinanden i tilfælde af en aflysning, ændring, forstyrrelse i lufttrafikken, som strejker og ændringer i flyplaner. Det enkelte luftfartselskabs bestemmelser er gældende.

          Flybilletter med forskellige bookingnumre bliver altid betragtet som rejser, der er uafhængige af hinanden.
        • Flybilletter med flere rejsestrækninger/anvendelsesrækkefølge
          Din returbillet eller enkeltbillet kan bestå af flere rejsestrækninger. I henhold til de fleste luftfartselskabers bestemmelser skal sådanne rejsestrækninger anvendes i rækkefølge. I modsat fald vil mange luftfartselskaber afslå transport på efterfølgende rejsestrækninger (f.eks. kan manglende brug af en rejsestrækning ugyldiggøre resten af billetten.) Ved returbilletter eller udeblivelse kan dit udgående fly resultere i, at dit indgående fly bliver aflyst af luftfartselskabet.
        • Rejse, når du er gravid
          Nogle luftfartselskaber afslår transport af kvinder, der er i mere end 28. uge af svangerskabet på tidspunktet for den udgående flyafgang eller returflyet. Hvis du er gravid, skal du kontakte luftfartselskabet og din læge for information om du kan påbegynde rejsen.
        • Rejse med spædbørn og børnebilletter
          Kontakt venligst luftfartselskabet for information om rejsebetingelser med et barn, der ikke er reserveret et separat sæde til. Normalt kræver et barn på 2 år sit eget sæde, mens børn mellem 0 og 2 år rejser som spædbørn og ikke får tildelt sit eget sæde. Hvis barnet bliver 2 år før afslutningen af rejsen, skal du booke en børnebillet for hele turen. Børnebilletter kan først bookes efter fødslen, da det korrekte navn og fødselsdato skal svare til det, der står i passet. Vi refunderer ingen omkostninger, opstår, hvis den forkerte billettype bliver booket fra starten.
        • Uledsagede børn
          Vi formidler ikke billetter til uledsagede børn. Billetter til børn under 18 år skal bookes med ledsagelse af en voksen. Nogle lande og luftfartselskaber afslår adgang for børn under 18 år, med mindre de er ledsaget af en værge. Bemærk venligst, at nogle luftfartselskaber kræver, at børn under 18 år medbringer fødselsattest.
        • Mistet/beskadiget bagage
          I vores egenskab af mellemled, har Vi intet ansvar for mistet eller beskadiget bagage. Alle problemer skal straks meddeles til luftfartselskabets repræsentant i lufthavnen.
        • Transit og overnatning
          Generelt er transport på landjorden og/eller overnatning på rejsen ikke inkluderet i flybillettens pris. Du er personlig ansvarlig for at kontrollere køreplaner og priser på transport på landjorden.
        • Transittid mellem fly
          Standardbilletter, booket på Portalen, har bekræftede transittider. Den nødvendige tid til at skifte til et andet fly bliver beregnet af luftfartselskaberne. Hvis en flyrute er forsinket og medfører mistet fly, er luftfartselskaberne forpligtet til at hjælpe Dig med at nå din endelige destination (se Afsnit 11.1).
          Når der bookes separate billetter, har luftfartselskaberne intet ansvar for mistede tilslutningsforbindelser, der er opstået på grund af forsinkelser. Det er derfor dit ansvar at sikre at forbindelsestiden er tilstrækkelige i henhold til luftfartselskaber og lufthavne. Alle ekstra omkostninger, der er afholdt på grund af mistede tilslutningsforbindelser, bliver ikke refunderet.
        • Dobbeltbooking
          En dobbeltbooking betyder, at der er foretaget en eller flere bookinger med samme navn og med samme luftfartselskab. Hvis du har en dobbeltbooking, kan luftfartselskabet aflyse rejsen(-erne). Det kan også forekomme, hvis der er foretaget bookinger hus forskellige rejsebureauer. Vi er ikke ansvarlige for aflysninger, foretaget af luftfartselskaberne, eller for nægtede refusioner fra luftfartselskaberne, i tilfælde hvor de har mistanke om en dobbeltbooking.
    3. Luftfartselskaber, der ikke må operere inden for EU (sort liste) Bemærk venligst, at EU-kommissionen i et tæt samarbejde med nationale lufttransportmyndigheder offentliggør en liste over luftfartselskaber, som kommissionen ikke anser for at være i stand til at respektere internationale standarder for luftfartsikkerhed. Den sorte liste indeholder selskaber, der ikke opfylder sikkerhedskravene for at flyve til og fra lande i EU. Listen inkluderer også selskaber, hvis de opererer fra et land, hvor de civile luftfartmyndigheder ikke er i stand til at yde den nødvendige sikkerhedsovervågning.
      Du kan se, hvilke luftfartselskaber, der er omfattet af dette forbud via dette link:
      EUs sorte liste (Liste med luftfartselskaber, der ikke må operere inden for EU)
    4. Ændringer i tidsplan og aflysninger fra luftfartselskaberne
      1. Din aftale med det relevante flyselskab kan give dem mulighed for at annullere eller ændre dine bookinger. Vi giver dig besked om eventuelle ændringer, når vi bliver informeret om dem af flyselskabet.

        I tilfælde af en ændring af tidsplanen fra flyselskabets side opkræver vi ikke et gebyr for at ombooke dig til flyselskabets tilbudte mulighed. I tilfælde af aflysning fra flyselskabets side opkræver vi ikke et gebyr for din anmodning om tilbagebetaling som følge af annullering. Læs afsnit 9.3 for at få flere oplysninger om tilbagebetalinger.

        I tilfælde af en ændring af tidsplanen eller aflysning fra flyselskabets side, og hvis du beder os om at finde en alternativ flyafgang ud over den, som flyselskabet allerede stiller til rådighed, tilbyder vi at håndtere anmodningen på dine vegne, hvis det er tilladt af flyselskabets betingelser. Klik her for at se en liste over vores gebyrer.
      2. De flytider, der vises i din bookingbekræftelse, kan ændre sig mellem den dato, hvor du har foretaget din booking, og den dato, hvor du faktisk rejser. Vi anbefaler, at du holder dig opdateret og kontakter dit flyselskab mindst 72 timer før den planlagte afgang for flyvningen for at sikre, at flyet (og eventuelle tilslutningsfly) afgår i henhold til tidsplanen. Vi har ikke kontrol over flyselskabernes ændringer i tidsplanen og tager intet ansvar for omkostninger, der måtte opstå som følge af sådanne ændringer.
    5. Ændringer og aflysninger anmodet af Dig
      1. Vilkårene for ændring af flybookinger (herunder ændring af passagernavn, destination og afrejsedag), og for at give refusioner for aflysninger fastlægges af det relevante luftfartselskab, som er din kontraktuelle partner og flyoperatør. Som mellemled har vi ingen indflydelse på sådanne betingelser.
      2. Hvis du gerne vil foretage en ændring i din booking eller anmode om en refusion som følge af en aflysning, tilbyder vi som en ekstra service at behandle anmodningen på dine vegne, hvis det er tilladt i henhold til vilkårene for flyselskabet. Under bookingen af sådanne ekstra tjenester vil vi informere dig om yderligere betingelser og gebyrer for sådanne tjenester. Klik her for at se en liste over vores gebyrer.
      3. For at vi kan håndtere de ændringer, du anmoder om, skal vi modtage dine ændringsanmodninger senest 24 timer før rejsens påbegyndelse.

        Ved ændringsanmodninger med kortere varsel anbefaler vi, at du kontakter det relevante flyselskab direkte.
      4. Hvis du har købt vores egen tjeneste Ændringsbar billet, bedes du se afsnit 8.1 vedrørende ændringer af dato og/eller tidspunkt for din flybooking.
      5. Hvis du har købt vores egen tjeneste Afbestillingsgaranti, bedes du se afsnit 8.3 vedrørende annullering af dine flybilletter og refusioner.
      6. Hvis du har købt vores egen tjeneste Afbestil uanset årsag, bedes du se afsnit 8.4 vedrørende annullering af dine flybilletter og refusioner.
    6. Udeblivelse eller manglende fremmøde til flyvningen Hvis du ikke møder op til eller deltager i dit fly, giver du os hermed tilladelse til at anmode om eventuelle refusioner fra flyselskabet på dine vegne. Vi har ret til, men er ikke forpligtet til at gøre det, og enhver ret, du har til at anmode om tilbagebetalinger, der ikke er gjort krav på, direkte fra flyselskabet, forbliver uændret.

      Hvis vi opnår tilbagebetaling på dine vegne, trækker vi vores gebyrer fra det opnåede beløb. Klik her for at se en liste over vores gebyrer. . Vi beholder eventuelle tilbagebetalinger, der er opnået på dine vegne, fratrukket vores gebyrer, i 12 måneder efter datoen for flyrejsen, og du vil kunne anmode om en overførsel af dette beløb, fratrukket vores gebyrer, på et hvilket som helst tidspunkt, før perioden på 12 måneder er gået, ved at kontakte vores kundeservice.
    7. Identificer verifikationsprocessen udført af flyselskabet Visse flyselskaber kan kræve kontrol af din identitet før afgang. Det er uden for vores kontrol som formidler af flybilletter. Denne verifikationsproces, hvis det er relevant, udføres af flyselskabet efter at bookingen er foretaget og kan medføre mindre ekstraomkostninger (normalt mindre end 1 EUR).

      Hvis du vælger ikke at fuldføre verifikationsprocessen online før din afrejse, som krævet af flyselskabet, og vælger at fuldføre den i lufthavnen, skal du være opmærksom på, at det kan medføre yderligere gebyrer. Disse gebyrer er i overensstemmelse med flyselskabets politikker, opkræves direkte af flyselskabet, og kan ikke refunderes af os.

      Eventuelle omkostninger i forbindelse med verifikationsprocessen bestemmes og pålægges af flyselskabet. Som mellemmand har vi ingen beføjelser eller ansvar i forbindelse med denne proces. Vi anbefaler, at du gennemgår det specifikke flyselskabs vilkår og betingelser vedrørende tilknyttede gebyrer, før du foretager en booking.

      Hvis der kræves en bekræftelse fra det flyselskab, du har valgt at rejse med, vil du blive informeret om det under bookingprocessen. Gennemgå oplysningerne omhyggeligt, før du gennemfører betalingen, så du er opmærksom på eventuelle krav eller mulige yderligere omkostninger forbundet med bekræftelsesprocessen.
  4. FORMIDLING AF HOTELBESTILLINGER Hotelovernatninger booket via Portalen formidles af Booking.com.

    Alle forespørgsler i forbindelse med reservationen og alle ændringer eller afbestillinger skal derfor foretages direkte til Booking.com. Du finder kontaktinformation for Booking.com her.

    Du kan se vilkår og betingelser for Booking.com på deres website.
  5. FORMIDLING AF BILLEJE Services i forbindelse med lejebiler via Portalen formidles af Booking.com Transport Limited ("Rentalcars.com").

    Alle forespørgsler i forbindelse med reservationen og alle ændringer eller afbestillinger skal derfor foretages direkte til Rentalcars.com. Du finder kontaktinformation for Rentalcars.com her:
    Se Rentalcars website for lokal kontaktinformation.
    Du kan se vilkår og betingelser for Rentalcars.com her.
  6. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR FORMIDLING AF BESTILLINGER AF FLERE SERVICES Portalen giver mulighed for at mikse & matche flere individuelle services efter ønske. I dette tilfælde beder du os om at handle som mellemled for bestillingen af forskellige rejseservices fra forskellige leverandører. De relevante leverandører bliver tydeligt præsenteret for dig under bookingprocedure, før bookingen bliver gennemført. Hvis du ønsker at kombinere individuelle services, bliver en rejseaftale ikke indgået mellem dig og os; i stedet indgår du flere aftaler om levering af individuelle services med hver enkelt leverandør I givet fald agerer Vi udelukkende som mellemled i forbindelse med hver enkelt rejseservice.
  7. INFORMATION OM PAS, VISUM OG HELBREDSBESTEMMELSER
    1. Pas, visum og/eller helbredskrav kan ændre sig, og du skal derfor henvende dig til den relevante myndighed (ambassade, konsulat, osv.) i god tid før afrejsen. Det er dit ansvar at have et gyldigt pas og (hvis relevant) et visum. Det er vigtigt at huske at medtage alle transitpunkter på rejsen, hvor et visum også er nødvendigt. Det tager ofte nogen tid at få et visum, så vi råder dig til at søge om det i god tid. Vi påtager os intet ansvar for kunder, der ikke har de korrekte dokumenter.
    2. Hver destination har sine egne krav til indrejseformaliteterne, vaccinationer, osv., der også kan variere alt efter passagerens nationalitet. Det er dit ansvar at indhente den information. Ingen hændelser, der opstår ved manglende overholdelse af sådanne officielle regler, bliver betragtet som vores ansvar. Vi opfordrer dig derfor til altid at kontrollere de forskellige formaliteter på den valgte destination eller i transitlandene, og den tid det tager for de pågældende foranstaltninger.
    3. För alla resor till eller via USA krävs ett godkänt inresetillstånd (ESTA) och maskinläsbart pass
  8. VORES EGNE SERVICES
    1. Ændringsbar billet
      1. Hvis du tilkøber vores tjeneste Ændringsbar billet, under bookingprocessen, kan du ændre dato og/eller tidspunkt for din flybooking i henhold til vilkårene i dette punkt uden at skulle betale vores ombookningsgebyr og/eller flyselskabsafgifter. Når vi leverer vores tjeneste Ændringsbar billet, formidler vi kun en transportaftale mellem dig og det pågældende flyselskab. Da Ændringsbar billet, er vores egen tjeneste (dvs. du kan ikke benytte vores tjeneste Ændringsbar billet, ved at kontakte flyselskabet direkte), skal alle bookingforespørgsler om brug af tjenesten Ændringsbar billet, ske via vores kundeservice (se punkt 8.1.4).
      2. Den Ændringsbare billet giver mulighed for ombooking af fly på følgende betingelser:
        • Alle ombooking skal foretages i henhold til Afsnit 8.1.4 og mindst 24 timer før det oprindelige afgangstidspunkt.
        • Ombooking er kun muligt med samme luftfartselskab, dvs. et fly kan kun ombookes til et fly, der er fra samme luftfartselskab, som den oprindelige billet var booket hos.
        • Flyvestrækninger skal bruges i samme rækkefølge, som de oprindeligt blev booket i.
        • Opgraderingen til en anden kabine eller bookingklasse på samme fly er ikke tilladt.
        • Ombooking af en billet til et såkaldt "stop-over" (dvs. ophold i en by, hvor der er tilslutning til dit fly, længere en oprindeligt booket) er ikke tilladt.
        • En ændring af oprindelsessted og/eller destination er ikke mulig, hverken for udgående fly eller returfly.
        • Navnet på den Ændringsbare billet kan hverken ændres eller rettes.
        • Ombookning under Ændringsbar billet kan kun ske én gang, enten for en del af bookingen eller for hele bookingen, der er dækket af den Ændringsbare billet. Når ændringen er blevet bekræftet, er den Ændringsbare billet brugt op.

          Den nye rejse må ikke påbegyndes inden for 24 timer fra tidspunktet for ændringsanmodningen.
      3. Hvis du vil ombooke din billet, skal du kontakte vores kundeservice, se "Kontakt os".
      4. Ændringen er kun gennemført, når Vi har bekræftet den via e-mail. Hvis du ikke modtager en bekræftelse, bedes du kontakte vores kundeservice.
      5. Ændringen af flyafgange med vores Ændringsbare billet forudsætter tilgængelighed. Hvis den ønskede ændring resulterer i en dyrere billet, eller hvis ændringen medfører, at passageren ikke længere har ret til en særpris (f.eks. for et lille barn) skal du selv betale de ekstra omkostninger. Vi er ikke ansvarlige for, hvordan ændringen påvirker alle ekstra services, som er aftalt direkte med luftfartselskabet (som eksempelvis forhåndskøb af ekstra bagage eller sædereservationer).
      6. Hvis du annullerer reservationen, bliver prisen på vores Ændringsbare billet ikke refunderet.
      7. Spædbørn (børn under 2 år) er inkluderet i Fleksibel billet for den ansvarlige voksen, der rejser med spædbarnet. Spædbarnet er inkluderet i enhver ombookning af fly via den fleksible billet, som er foretaget af den voksne.
    2. Transfergaranti
      1. Hvis vores tjenesteydelser med hjælp til tilslutningsgaranti som beskrevet i dette afsnit 8.2 (i det følgende kaldet "Transfergaranti") er inkluderet i din booking, vil dette fremgå tydeligt under bookingprocessen og på din bookingbekræftelse. Hvis din booking også omfatter andre flyforbindelser, skal du være opmærksom på, at Transfergarantien kun gælder for den del af din booking, der er markeret med "skift-selv".
      2. Transfergarantien gælder i følgende tilfælde (hvert af dem udgør en "ændring"):
        • hvis et eller flere af dine fly ombookes, forsinkes eller aflyses af det respektive flyselskab, og dette betyder, at du ikke når flyet til din destination;
        • hvis du ikke når et tilslutningsfly på grund af forsinket eller mistet bagage uden for din rimelige kontrol; og
        • hvis du ikke når et tilslutningsfly på grund af told- eller immigrationskontroller uden for din rimelige kontrol.
      3. Transfergarantien gælder ikke:
        • hvis ændringen kun påvirker flyvninger på samme billet (udstedt som en e-billet/PNR). Luftfartsselskabet, der tilbyder flyvningen/flyvningerne, er ansvarligt for eventuelle problemer og for at håndtere flyændringer (kontakt det relevante flyselskab direkte for at få hjælp og/eller kunne få besvaret spørgsmål);
        • hvis ændringen er opstået som følge af force majeure-situationer, som omfatter omstændigheder uden for flyselskabernes rimelige kontrol, såsom (uden at være begrænset til) politisk ustabilitet, ekstreme vejrforhold, sikkerhedsrisici, betydelige begrænsninger i lufthavnsdriften og/eller flyselskabets konkurs/insolvens;
        • for alle foranstaltninger (eller mangel på samme), som med rimelighed er inden for din kontrol, for eksempel hvis du ikke når et fly, fordi (i) du mangler det nødvendige visum, rejsedokumenter eller anden dokumentation, der kræves til din rejse; eller (ii) du overtræder nogle af flyselskabets regler og begrænsninger; eller
        • hvis du rejser med indtjekket bagage på en rejse markeret med "ingen indtjekket bagage", dvs. en rejse med ’egen transfer’ med kort transfertid; eller
        • hvis du har foretaget ændringer i din booking uden vores forudgående godkendelse.
      4. Hvis du vil gøre brug af Transfergarantien, skal du informere os uden unødig forsinkelse, når du er blevet bekendt med en ændring. Se kontaktoplysninger her.
      5. Tilbudte muligheder – alternative fly eller tilbagebetaling.
        Når vi er blevet informeret om ændringen, tilbyder vi dig en af følgende muligheder, som du kan vælge imellem:
        a) alternativt fly til din slutdestination på vores regning (du vil få besked om netop det eller de fly, vi kan tilbyde);
        b) en tilbagebetaling af den pris, du betalte for ubrugt(e) flybillet(ter) på tidspunktet for din booking; eller
        c) fly til at vende tilbage til din afrejselufthavn på vores regning (du vil få besked om netop det eller de fly, vi kan tilbyde).
      6. Din accept af det tilbudte alternativ
        Du skal svare og angive, om du accepterer alternativet så snart som muligt efter at have modtaget yderligere oplysninger fra os om de muligheder, der er angivet i underafsnit 5 (a) - (c) ovenfor.
      7. Anden kompensation
        Ud over de muligheder, der angives i 8.2, omfatter Transfergarantien følgende:
        • Indkvartering – Hvis en ændring finder sted med kort varsel, og du står uden logi for natten (22.00-08.00), dækker vi dine opholdsudgifter for en eller flere nætter. Erstatningen er begrænset til i alt 100 USD pr. passager, der er omfattet af Transfergarantien. Al erstatning for indkvartering, som du modtager fra flyselskabet, vil blive trukket fra den tilbagebetaling, der tilgodeses af Transfergarantien.
        • Mad og drikkevarer (ikke-alkoholiske) – Hvis en ændring fører til, at dit/dine fly er forsinket med mere end fire timer, dækker vi udgifterne til mad og ikke-alkoholiske drikkevarer på op til 12 USD i alt pr. passager, der er dækket af Transfergarantien. Enhver kompensation for mad og/eller drikkevarer, som du modtager fra flyselskabet, fratrækkes tilbagebetalingen fra Transfergarantien.
        Bemærk, at du skal lægge ud for udgifterne og indsende kvitteringerne for disse udgifter til os.
    3. Afbestillingsgaranti
      1. Hvis afbestillingsgarantien er købt under bookingproceduren, kan du af en hvilken som helst grund kontakte os efter din booking af flyrejse for at annullere dine fly og i stedet modtage en elektronisk voucher svarende til 90 % af flyprisen. Voucheren kan derefter bruges til en ny booking på Portalen. Vilkårene i dette afsnit 8.3 gælder for vores egen tjeneste 'Afbestillingsgaranti', mens vi agerer i vores kapacitet som formidler mellem dig og flyselskabet. Da Afbestillingsgarantien er vores egen tjeneste (dvs. du kan ikke bruge Afbestillingsgarantien ved at kontakte flyselskabet direkte), skal alle anmodninger under Afbestillingsgarantien foretages via vores kundeservice (se afsnit 8.3.5). Vi opkræver ikke administrationsgebyrer i tilfælde af en frivillig afbestilling ved hjælp af afbestillingsgarantien eller i tilfælde af en ny booking med en voucher via vores portal.
      2. Følgende er gældende, når du bruger tjenesten Afbestillingsgaranti:
        • Alle afbestillinger skal foretages i overensstemmelse med punkt 8.3.5 og være os i hænde senest 24 timer før afgangstidspunktet for den oprindelige flybillet.
        • Værdien af voucheren svarer til 90 % af værdien af den annullerede flybillet, inklusive skatter og flyselskabernes gebyrer, men eksklusive omkostningerne til afbestillingsgarantien og eventuelle yderligere tjenester (f.eks. ekstra bagage, siddepladser osv.). Hvis bookingen tidligere har været genstand for ændringer, der har medført en stigning i prisen på flybilletten (f.eks. frivillig datoændring, navneændring, ekstra bagage osv.), beregnes værdien af voucheren udelukkende ud fra den oprindelige flybillet. Når du bruger afbestillingsgarantien, kan værdien af voucheren aldrig overstige 18603 DKK pr. person eller 37205 DKK pr. booking, uanset flybilletternes værdi.
        • Du har altid ret til at afbestille din flybillet og modtage en voucher uanset årsag. Der kan også anmodes om afbestilling for en enkelt passager i bookingen. I det tilfælde beregnes værdien af voucheren i forhold til antallet af passagerer, som afbestiller. Afbestillinger kan ikke foretages for enkelte strækninger på rejsen i en flybillet. Annullering kan ikke ske for en del af turen.
        • Voucheren kan kun bruges på vores portal i henhold til de instruktioner, der følger med din voucher. Voucheren kan ikke kombineres med andre vouchers, kontante udbetalinger eller kampagner og kan ikke bruges via websteder for prissammenligninger.
        • Du kan kun bruge din voucher i forbindelse med en booking. Ikke-benyttede voucherbeløb anses derefter for at være gået tabt.
        • Voucheren er gyldig i 12 måneder fra det tidspunkt, hvor du får besked om, at voucheren er tilgængelig for brug, hvilket er inden for 7 arbejdsdage, fra vi har bekræftet din anmodning om afbestilling. Når gyldighedsperioden udløber, mister voucheren sin værdi, og du kan ikke kræve kompensation på anden måde.
        • En Afbestillingsgaranti-voucher kan kun bruges til at booke flyrejser på Portalen.
      3. Ved at bruge Afbestillingsgarantien til at afbestille din booking/flybillet giver du og dine medpassagerer afkald på alle rettigheder til de rejsedokumenter, som vi har formidlet til flyselskabet. Ved at købe Afbestillingsgarantien accepterer du, at vi efter din anmodning om afbestilling automatisk erhverver alle rettigheder til flybilletten og bookingen samt retten til at bruge disse rettigheder i forhold til flyselskabet.
      4. Afbestillingsgarantien kan ikke benyttes, hvis flyselskabet ikke er i stand til at yde rejsetjeneste efter at være blevet erklæret konkurs eller efter at have sat deres virksomhed på pause eller lukket den (i så fald refunderes omkostningerne til tjenesten Afbestillingsgaranti ikke).
      5. Hvis du vil udnytte AfbestillingsgarantiEN, skal du kontakte vores kundeservice. Du kan se telefonnumre og andre kontaktmetoder på Portalen. Bemærk, at vi behandler alle kundehenvendelser efter tur.
      6. Afbestillingsgarantien gælder ikke, hvis du kontakter flyselskabet for at ombooke din flybillet og anmoder om en afbestilling.
    4. Afbestil uanset årsag
      1. Hvis og når du køber vores tjeneste "Afbestil uanset årsag” (herefter benævnt "Afbestil uanset årsag") i forbindelse med bookingen af din(e) flybillet(ter), har du i henhold til betingelserne i dette afsnit 8.4 mulighed for efter behov at annullere din(e) flybillet(ter) uanset årsag og modtage en refundering af din oprindelige booking. Med dit køb af "Afbestil uanset årsag" accepterer du at overholde hver af de betingelser, der er fastsat i dette afsnit 8.4. Hvis du ikke accepterer at være bundet af nogen af betingelserne i dette afsnit 8.4, har du ikke tilladelse til at købe, få adgang til eller på anden måde bruge tjenesten "Afbestil uanset årsag", som vi tilbyder. Din købte tjeneste "Afbestil uanset årsag" kan ikke overdrages eller tildeles andre og må ikke bruges til andre flybilletter end dem, der er købt på tidspunktet for og inden for samme transaktion som købet af "Afbestil uanset årsag". Alle anmodninger, herunder anmodninger om afbestilling foretaget under "Afbestil uanset årsag", skal foretages i overensstemmelse med afsnit 8.4.2. og direkte hos os og IKKE flyselskabet.
      2. Følgende betingelser gælder, når du benytter dig af dit købte "Afbestil uanset årsag":
        • Alle anmodede afbestillinger under "Afbestil uanset årsag" skal være modtaget af os senest fireogtyve (24) timer før dit oprindelige planlagte afgangstidspunkt og før enhver check-in af enhver del af din(e) flybillet(ter) med flyselskabet. Når som helst efter de sidste fireogtyve (24) timer før din oprindelige planlagte afgang eller efter ethvert check-in af flybilletten/flybilletterne med flyselskabet vil "Afbestil uanset årsag" blive anset for at være udløbet. Når din "Afbestil uanset årsag" er udløbet, vil eventuelle yderligere ændringer eller afbestillinger af din(e) købte flybillet(ter) være underlagt de billetprisregler, som flyselskabet har pålagt for din(e) billet(ter).
        • For at afbestille din flyrejse og udløse din "Afbestil uanset årsag", skal du kontakte vores kundeservice via telefon eller chat (se afsnittet "Kontakt os" på vores websted).
        • Afbestilling kan ikke ske for en del af turen. Afbestilling under "Afbestil uanset årsag" kan kun bruges for alle passagerer og alle flybilletter som booket med "Afbestil uanset årsag". Det betyder, at hvis du annullerer en flyvning i din booking, vil alle flyvninger i bookingen automatisk blive annulleret for alle passagerer.
        • Hvis afbestillingen er foretaget i overensstemmelse med dette afsnit 8.4., får du refunderet den betaling, du har foretaget til os for din oprindelige booking for alle rejsende, fratrukket prisen for selve ”Afbestil uanset årsag”. Desuden, uanset det samlede beløb for den oprindelige betaling for bookingen, er enhver tilbagebetaling under "Afbestil uanset årsag" begrænset til et samlet beløb på 2.500 euro pr. person.
        • "Afbestil uanset årsag" vil kun gælde for de(n) flybillet(ter), der er købt inden for samme bookingtransaktion som "Afbestil uanset årsag". Hvis du har tilføjet produkter, såsom ekstra tasker eller sæder, efter at du har gennemført din oprindelige booking, vil prisen for disse tilføjede produkter ikke blive refunderet under "Afbestil uanset årsag" for den oprindelige booking.
        • Hvis du opfylder kravene til at modtage en tilbagebetaling under ”Afbestil uanset årsag” vil din tilbagebetaling blive behandlet ved hjælp af den samme betalingsmetode, som du brugte til at betale for bookingen. Udbetaling af tilbagebetalingen vil blive påbegyndt inden for otteogfyrre (48) timer efter, at vi har modtaget anmodningen om at afbestille din(e) flybillet(ter).
      3. Ved at udøve din ret i henhold til "Afbestil uanset årsag" til at afbestille din(e) flybillet(ter), fraskriver du og dine medpassagerer (alt efter omstændighederne) jer alle rettigheder til enhver direkte refusion fra flyselskabet. Ved yderligere at udøve din ret til refusion under "Afbestil uanset årsag" tildeler du automatisk dine rettigheder til enhver refusion under din(e) flybillet(ter) direkte fra flyselskabet til os.
      4. "Afbestil uanset årsag" gælder ikke for og kan ikke bruges under nogen af følgende omstændigheder:
        • Hvis flyvningen/flyvningerne er blevet annulleret, ombooket eller på anden måde ændret af dig med flyselskabet, før du har anmodet om en afbestilling under "Afbestil uanset årsag";
        • Hvis flyvningen/flyvningerne er blevet aflyst af flyselskabet som følge af force majeure, før du har anmodet om en afbestilling under "Afbestil uanset årsag". Force majeure defineres heri som enhver uforudsigelig og uundgåelig katastrofe, der afbryder tingenes forventede forløb og forhindrer flyselskabet i at opfylde sine forpligtelser, herunder uden begrænsninger enhver og alle naturkatastrofer og menneskeskabte katastrofer (f.eks. politisk ustabilitet, ekstreme vejrforhold, cybersikkerhedsrisici, strejker, større begrænsninger af lufthavnsdrift, epidemier og pandemier);
        • Hvis flyvningen/flyvningerne er blevet aflyst af flyselskabet af andre årsager end dem, der er angivet i b) ovenfor, og flyselskabet ikke har ombooket flyet/flyene til et andet fly eller på anden måde bekræftet og/eller udstedt en tilbagebetaling direkte til dig, før du har anmodet om en afbestilling under "Afbestil uanset årsag";
        • Hvis du allerede har tjekket ind med flyselskabet på en af dine planlagte flyvninger, før du har anmodet om en afbestilling under "Afbestil uanset årsag";
        • Hvis du ikke udnyttede din mulighed for at afbestille ved hjælp af "Afbestil uanset årsag" mindst fireogtyve (24) timer før det oprindelige planlagte afgangstidspunkt for din rejseplan, eller
        • Hvis flyselskabet forud for din anmodning om afbestilling under "Afbestil uanset årsag" har erklæret sig konkurs og/eller på anden måde har sat sine forretnings- og rejsetjenester på pause eller lukket ned for dem og ikke længere er i stand til at levere de købte flyvninger og andre rejsetjenester.
      5. Prisen for tjenesten "Afbestil uanset årsag" kan ikke refunderes, medmindre et af scenarierne som beskrevet i afsnit 8.4.4. c) eller f) opstår, i hvilket tilfælde du kun vil være berettiget til en tilbagebetaling af prisen for tjenesten "Afbestil uanset årsag".
      6. Betingelserne i "Afbestil uanset årsag" er ikke beregnet til at være et tilbud om en forsikringspolice eller dækning og udgør ikke en forsikringspolice eller dækning i henhold til den bredere definition af en forsikringsaftale og bør ikke fejlfortolkes som sådan.
  9. GEBYRER OG BETALING
    1. Betaling
      1. Betaling for rejsetjenester behandles enten af os eller af vores koncernselskab (i samarbejde med vores betalingsleverandør(er), der leverer funktionen til behandling af betalinger), eller af tjenesteleverandøren. Alle betalingsoplysninger, der tilhører vores kunder, krypteres på en sikker server, når de deles med vores betalingsudbyder(e).
      2. Alt efter bookingkriterier og tilføjede services kan betalingen blive delt i to separate transaktioner, en betaling fra os og en fra Serviceudbyderen. Du bliver ikke opkrævet mere end den samlede pris, som bliver vist på vores site. De samme sikkerhedsforanstaltninger gælder. I nogle tilfælde er priser og gebyrer fra tjenesteudbydere muligvis ikke i den valuta, der vises på Portalen. I stedet giver vi et estimat i Portalens standardvaluta. Når du foretager en booking med kreditkort, kan det beløb, der opkræves af tjenesteudbyderen, være lidt anderledes på grund af valutaudsving, omregning og mulige gebyrer fra kortudbyderen. Hvis det foregående gælder for din booking, vil du blive informeret om dette under bookingproceduren.
      3. For at vi kan behandle din betaling, skal du sikre, at der er tilstrækkelige midler til rådighed. Hvis der skulle opstå et problem i forbindelse med behandlingen af din betaling, forsøger Vi at behandle din betaling igen i samarbejde med vores udbyder(e) af betalingsservice. Hvis dette ikke resulterer i et gennemført træk af midler fra dig, kontakter Vi dig hurtigst muligt for vejledning i andre betalingsmåder. Hvis Vi ikke modtager din betaling efter sådan yderlig vejledning, bliver din udestående betaling sendt til inkasso.
    2. Betalingssvindel
        Hvis vi har begrundet mistanke om svindel, forbeholder vi os retten til at nægte at behandle en sådan betaling. Betalingsidentifikation kan være påkrævet, hvis der er mistanke om en forbrydelse. Alle typer betalingsbedrageri indberettes til politiet.
    3.  
    4. Refusioner
      1. Tilbagebetalinger behandles i henhold til tjenesteudbyderens vilkår eller politikker. Hvis du har ret til at få refunderet beløbet, vil din tilbagebetaling blive behandlet ved hjælp af den samme betalingsmetode, som blev brugt til at betale for bookingen. Bemærk, at flybilletpriser indeholder forskellige elementer, og ikke alle kan refunderes, så selvom du er berettiget til tilbagebetaling i henhold til vilkårene eller politikken for tjenesteudbydere, er det refunderede beløb muligvis ikke den samlede pris, du har betalt for din booking.
      2. Alle refusioner betales af den relevante tjenesteudbyder, og vi, der fungerer som formidler, har ingen indflydelse på tjenesteudbyderens ekspeditionstid.
      3. Som formidler vil vi kun behandle en tilbagebetaling, hvor vi allerede har modtaget en sådan fra den relevante tjenesteudbyder.
      4. Den samlede pris for din booking vil omfatte prisen på rejsetjenesterne, eventuelle tilkøbte produkter samt vores servicegebyrer. Tillægsprodukter fra tjenesteudbydere refunderes kun i det omfang, vi har modtaget relevante beløb til gengæld fra tjenesteudbyderen. Vores egne tillægsprodukter refunderes generelt ikke, medmindre du ikke har været i stand til at bruge dem på grund af en fejl fra vores side.
  10. REKLAMATIONER
    1. Krav i forbindelse med ydelsen fra Rejseservice
      Alle problemer, bemærkning eller krav i forbindelse med den faktiske ydelse fra Rejseservice, skal adresseres direkte til den relevante serviceudbyder (rejseoperatør, luftfartselskab, forsikringsselskab, hotel) med hvem du har kontakt for den relevante Rejseservice. Se også Afsnit 11 for rettigheder i henhold til EU-forordningen.
    2. Klager vedrørende vores egne tjenester
      Hvis du har et krav vedrørende vores egne tjenester, bedes du kontakte vores kundeservice her.
  11. KUNDERETTIGHEDER, DER ER TILLAGT I HENHOLD TIL EUROPA-PARLAMENTS FORORDNING
    1. Aflyste eller forsinkede fly
      Hvis du rejser til eller fra et EU-land med en EU-transportør har du krav på kompensation for omkostninger, du direkte kan tilskrive det relevante luftfartselskab, hvis dit flyt er aflyst, forsinket eller ved boardingafvisning. Klik her for mere information om Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 261/2004.
    2. Transportørens ansvar
      Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 889/2002 om luftfartsselskabers erstatningsansvar i tilfælde af ulykker. Forordningen kan læses her.
  12. ANSVAR
    1. Du accepterer, at vi fungerer som formidler mellem dig og tjenesteudbyderen. Vi kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlige med hensyn til rejsetjenester, som du har booket hos en eller flere tjenesteudbydere.
    2. Hvis en tjenesteudbyder af en eller anden grund ikke kan levere rejsetjenesten, herunder uden begrænsning på grund af ekstraordinære begivenheder eller omstændigheder, der ligger uden for tjenesteudbyderens kontrol (force majeure), eller hvor en tjenesteudbyder erklærer sig konkurs, kan vi kun fungere som formidler og refundere betalinger, hvor vi allerede har modtaget sådanne fra den relevante tjenesteudbyder.
    3. Med hensyn til vores egne tjenester er vi ansvarlige for skader, der er underlagt de begrænsninger, som er angivet i vilkårene og betingelserne, forudsat at sådanne begrænsninger er tilladt ved lov. Medmindre du har lidt personskade som følge af vores tjenester eller i tilfælde af grov uagtsomhed fra vores side, er vi kun ansvarlige for direkte skader, som du faktisk har lidt, betalt eller pådraget dig som følge af en tilskrivelig mangel på vores forpligtelser i udførelsen af vores egne tjenester .
  13. GÆLDENDE LOVGIVNING OG KONFLIKTLØSNINGER
    1. Gældende lovgivning
      Dansk lovgivning gælder udelukkende for disse V&B og aftalen med dig og os.

      Som forbruger har du fordel af alle i de ufravigelige regler i den lov, som finder anvendelse i det land, hvor du bor. Intet i disse V&B, herunder dette Afsnit 13.1, påvirker dine rettigheder som forbruger til at påberåbe dig sådanne ufravigelige regler i den lokale lov.
    2. Løsning af konflikter online
      Europa-Kommissionen har en platform til rådighed til løsning af konflikter (ODS) på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  14. DATABESKYTTELSE Vi tager beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. Du kan finde mere information om indsamling, behandling og brug af dine personoplysninger i vores Privacy Policy.
  15. INDSTILLINGER FOR PORTALRANGERING OG SORTERING For at gøre dine søgeresultater så relevante som muligt bruger vi komplekse algoritmer til at rangere flyalternativerne og bestemme rækkefølgen af visningen på vores portal. Når du først ser dine søgeresultater, sorteres de som standard som "Anbefalet", hvilket tager højde for laveste pris, korteste rejsevarighed og en kombination af begge (bedste værdi) samt længste ophold (tidligst mulige afgang og senest mulige returrejse). Det påvirkes også af mulig kompensation, som vi modtager fra flyselskabet (hvis nogen).

    På søgeresultatsiden kan du beslutte, hvordan du vil sortere resultaterne og/eller filtrere søgeresultaterne, så de kun viser dine valgte præferencer. Vi tilbyder også muligheden for hurtigt at rangere søgeresultaterne baseret på følgende:
    • Billigste – den billigste pris
    • Korteste – den korteste rejsetid
    • Kampagne – enhver aktuel markedskampagne, vi har med flyselskab(er), som vi kan modtage kompensation for fra flyselskabet. Hvis der ikke er nogen aktiv kampagne, vil søgeresultaterne i denne kategori blive rangeret ud fra den billigste pris.
  16. BILAG 1 – GEBYRER FOR ADMINISTRATIV ASSISTANCE

    Servicegebyrer

    112 DKK pr. passager 

    Vedrørende anmodninger om at finde en alternativ flyløsning ud over den, som flyselskabet allerede tilbyder, i tilfælde af en ændring af tidsplanen eller aflysning fra flyselskabets side (se afsnit 3.4).

    298 DKK pr. passager

    Vedrørende ændringer eller annulleringer, som du har anmodet om, og vedrørende manuel assistance, f.eks. oprettelse af en ny booking eller tilføjelse af passagerer (se afsnit 3.5).

    484 DKK pr. passager

    Gælder kun for forespørgsler om tilbagebetaling, der er anmodet om efter den oprindelige afrejsedato, i tilfælde af udeblivelse eller manglende fremmøde til flyvningen (se afsnit 3.6).

    * Alle priser er inkl. moms.

    Bemærk, at enhver ændring og/eller refusion er underlagt flyselskabernes betingelser og flyselskabets billetregler. Der kan påløbe yderligere gebyrer fra flyselskaberne. Det har vi som mellemled ingen indflydelse på.

    Hvis den ønskede ændring fører til en dyrere billet, eller hvis ændringen medfører, at passageren ikke længere har ret til en særlig pris, skal du selv bære sådanne omkostninger.

 
Header
Subject
Body
Footer