eTRAVELi opkøber konkurrenten Travelstart Europa

Koncernen forventes at sælge rejser for SEK 5 mia. i 2010.

Internetrejsebureau koncernen European Travel Interactive (eTRAVELi) fortsætter med at ekspandere på det nordiske rejsemarked og åbner op for videre konsolidering i Europa. Koncernen styrker sin varemærkeportefølje ved at opkøbe en af virksomhedens store konkurrenter, Travelstart Europa. Efter opkøbet forventes koncernen at sælge rejser for SEK 5 mia. i 2010.
eTRAVELi har foretaget yderligere et opkøb af et stærkt varemærke på det nordiske online-rejsemarked. Denne gang handler det om Travelstart, der er repræsenteret i alle de nordiske lande. Forud for erhvervelsen af Travelstart ligger et vellykket opkøb af varemærkerne Gotogate.no og Flybillet.dk i 2009.

Akkvisitionen skaber merværdi for kunderne via øget produktudvikling

Siden eTRAVELi blev grundlagt, har virksomheden arbejdet med konsolidering af det nordiske rejsemarked. Man har opbygget en skalerbar teknisk platform og en effektiv organisation, der bevirker, at virksomheden er velegnet som konsolideringsplatform. Ifølge administrerende direktør hos eTRAVELi, Ralph Axelson, er der stor synergi og volumen inden for dette segment, og det ønsker virksomheden at udnytte.
- Det føles fantastisk spændende at have købt Travelstart . Virksomheden er en af pionererne på det nordiske online-marked, hvorfra størstedelen af omsætningen da også kommer. Det er et stærkt varemærke, der er velkendt blandt forbrugerne. Opkøbet af Travelstart styrker desuden vores markedsposition i en branche, hvor konkurrencen er benhård, siger Ralph Axelson. At vi bliver en større aktør på det nordiske marked er også til gavn for vores kunder, fordi det giver os endnu bedre muligheder for at videreudvikle vores produkter og ydelser, siger Ralph Axelson.

Koncernen forventes at sælge rejser for SEK 5 mia. i 2010

Med opkøbet af Travelstart er eTRAVELi-koncernen nu et af de største online rejsebureauer i Norden. Koncernen er efter opkøbet også en af de største aktører i inden for e-handel i Norden med en forventet årlig omsætning på SEK 5 mia.
Også i 2009 klarede koncernen sig godt, idet eTRAVELi leverede sit bedste resultat nogensinde med EBITDA på ca. SEK 90 mio., sammenlignet med EBITDA på SEK 46 mio. i 2008. Denne fremgang er opnået på trods af, at det har været nogle svære år for rejse- og flybranchen, og det Ralph Axelson er meget tilfreds med.
I eTRAVELi’s varemærkeportefølje indgår desuden: Seat24, Supersaver, Flygvaruhuset, Gotogate.no og Flybillet.dk.

Om Travelstart
Travelstart blev grundlagt 1999 af entreprenør Stephan Ekbergh og har genom årene udviklet sig til en succesfuld virksomhed. Travelstart havde en omsætning på ca. SEK 1,5 mia. i 2009. Virksomheden uden for Europa vil fortsat blive drevet af Stephan Ekbergh med basis i Sydafrika.

Om European Travel Interactive AB (eTRAVELi)
eTRAVELi er den internetrejsebureaukoncern med størst markedsandel i de nordiske lande (30 %). eTRAVELi tilbyder flybilletter, hoteller, udlejningsbiler og andre rejserelaterede produkter gennem flere varemærker og er repræsenteret i seks lande. I 2008 havde koncernen en omsætning på SEK 3,3 mia. med EBITDA på SEK 43 mio. I 2009 omsatte koncernen for SEK 3,5 mia. og havde EBITDA på SEK 90 mio. I eTRAVELi’s varemærkeportefølje indgår i dag: Seat24, Supersaver, Flygvaruhuset, Gotogate.no og Flybillet.dk. eTRAVELi ejes med 70 % af Private Equity-fonden Norvestor IV L.P. , mens de resterende 30 % ejes af ledelsen.

For yderligere information kontakt venligst:

Ralph Axelson, adm. dir., European Travel Interactive AB
Tlf.: +46 (0) 70 869 29 14